TARÇIN VE SAĞLIĞA FAYDALARI

20-02-2021

TARÇIN VE SAĞLIĞA FAYDALARI

• Bilinen en eski baharatlardan biri olmasının yanında antioksidan içeriği de oldukça yüksek. (Hücreleri oksidatif hasara karşı koruyor.)
  • Stresi azaltmaya, enfeksiyon hastalıklarına karşı korunmaya yardımcı.
  • Eski çağlardan beri bronşit tedavisinde ve kronik öksürüklerin iyileştirilmesinde tarçının kullanılmasının sebebi inflamasyonu azaltmasıdır.
  • Antiinflamatuvar etkisi sayesinde özellikle kronik hastalığın vücutta yol açabileceği harabiyetleri önleyeme katkı sağlarken tedavi sürecinde başarı oranının artırılmasına da destek olur.
  • Yapılan araştırmalara göre tarçın, diyabet hastalarında kan şekerinin dengelenmesine yardımcı olurken sağlıklı bireylerde insülin direncinin gelişimini önler.
  • Aynı zamanda kolesterolün de dengelenmesine yardımcı olur.
  • Bazı bilimsel çalışmalarda düzenli tarçın tüketiminin Alzheimer hastalığının gelişiminde rol oynadığı düşünülen TAU proteininin beyindeki üretimini engellediği görülmüştür.
  • Bilişsel fonksiyonları destekler, hafızayı güçlendirir ve çevresel etkilere duyarlılığı artırır.
  • Gebelik dönemi oluşan cilt sorunlarının giderilmesinde de önemli etkileri bulunan tarçın, düzenli olarak tüketildiğinde cilt elastikiyetini artırarak çatlak oluşumunu önler, derideki döküntü, tahriş ve enfeksiyon sorunlarının iyileştirilmesine yardımcı olur.
  • Açlık ve tatlı krizlerinin önüne geçmesini sağladığında kilo vermeye yardımcı olur.
  • Sindirim sistemini düzenler; kabızlık ve şişkinlik gibi sorunların önüne geçilmesine yardımcı olur.